DIY SALTWATER SPRAY.

 
Du behöver:
2 matskedar halvsalt
2 dl vatten
1 tesked kokosolja/olivolja/mandelolja (gärna ekologisk & kallpressad) 
tom sprayflaska

1. koka ihop allt på spisen så att salt och kokosolja löses upp ordentligt
2. låt svalna
3. häll upp i sprayflaskan 
 
Användning: 
skaka flaskan väl innan du sprayar håret med en hyffsad mängd,
sätt upp håret i en knut mitt på huvudet och låt torka = beach waves! 
 
jag valde kokosolja i för att det är som godis för håret,
saltvatten är ju uttorkande i sig men jag vill fortfarande vara snäll mot håret!
 
recept på saltvattenspray finns i alla möjliga varianter,
med och utan socker, vanlig ihoprörning utan kokning mm!
detta är ett som jag gillar. 
 
/j 

COMMENT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin