Healthy chocolate balls. (for H)

jaha, vad är det här för strunt? det är ett mästerverk mina vänner, typ det godaste i hela vida världen. 
så vad behöver man då för att skapa dessa fantastiska bollar? 
1dl havregryn
200g dadlar utan kärna
2dl kokos (ev annat gott att rulla i) 
4msk kokosfett
3-4 msk kakao
4msk vatten
mixa ihop alltsammans i en matberedare. 
jag mixade rätt väl, tycker inte dadlar är det godaste i hela världen och ville inte ha några "bitar" av dadel i, smaksak!
rulla bollarna i kokos och in i kylen.. 
.. ta ut och ät dem! 

dessa bollar liknar dem jag åt med Hanna på emmabodafestivalen i sommras.. vet inte hur många vi åt men
dem var helt fantastiska, dessa är nära deras fantastisk-het! 

/j 

(obs jag gjorde en halvsats, därför liten smet!)

COMMENT
Postat av: Hanna

mmmm. gjorde baklavas i helgen, de var också gud. <3 tack!

2014-01-26 / 19:51:31
URL: http://runhanna.blospot.se
Postat av: Matilda

Åh, vad gott! ;)

2014-02-08 / 19:26:45
URL: http://matildagus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin