happynewhair(me).

 
 
jodå guys, gott nytt hår till mig med! (nu för det vara slut med sjukt lame nyårsrubriker)
säkerligen 4 centimeter är borta (start out freaky fresh2014) och min utväxt är all gone. 

jag vet att det är många där ute som vill veta mer om min balsammetoden trip som
jag startade i juli.mer om det här.
 
hur gick det då? Jag höll på med allt det här i cirka fyra månader, stenhårt i tre.
Framåt november gick jag på en hel del tillställningar då det var behövligt att använda
ickebalsamgodkända medel, och istället för att tvätta håret med "sista shampo" igen och
"börja om" så tog jag en paus. I december märkte jag verkligen skillnad, håret kändes långt
och många kommenterade just längden på mitt hår, jag hoppas och tror såklart på att det är
det arbetet jag lagt ner tidigare månader. Tråkigt är att jag inte kan redovisa detta i några cm
eller före & efterbild men nu blir det andra bullar. 
Värt att tillägga är att de senaste två månaderna vid hårtvätt har håret känts förjävligt, strävt
och torrt, vilket jag inte har upplevt under tiden då jag bara använt balsam. 
 
så nu börjar jag igen och tänkte att man kan hålla koll på utväxten, vi kan se den första
bilden här som en förebild! 
 
men lite news: 
1. Den här gången äter jag inte några kosttillskott som ska hjälpa håret, åt ju silicaPLUS
tidigare men huden went crazy under den tiden och så får det ju inte vara!
Detta är dock indviduellt säkerligen,kan även varit pga annat men vill inte ta några risker. 
2. jag kommer inte låta håret självtorka, finns inget jobbigare! Att krama ur lätt med en
handuk och inte snurra/vispa runt får duga. 
 
och alla ni som blev skrämda till döds av det som fanns på min lista - det ÄR inte så jobbigt!
Tror att folk reagerade mycket på att man ska massera hårbottnen, men det finns inget mer relaxing
(skulle vara att sova). Gör det framför tv:n är eller tvinga någon annan göra det åt dig!
Man behöver inte heller följa alla punkter, men jag tycker verkligen att det är kul med allt som
har med hår och smink att göra. förlåt but I do, så sluta hata guys. skäms alltid lite endå när
jag postar sånt här, men erika vill ju veta<3333 
 
massa kärlek på det nya året/ j 

COMMENT

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin